20.10.07

חלוקת דרגות לעובדי הבנק

חלוקת הדרגות בבנק זהו נושא חשוב לעובד,מסיבות שונות, וקבלתן מידי שנה הופך את העניין לאירוע כמעט מכונן בחיי משך עבודתו. הדרגות שניתנות, או למצער אינן ניתנות, מצביעות על קידום העובד במהלך השנה מהתקופה המקבילה בשנה שעברה, ומבחינת העובד יש בהן משום קידום מעמדי ובנוסף הגדלה מסוימת במשכורת.
התוספת במשכורת היא מינורית אבל לאורך השנים יש לדרגות אפקט מורגש. מעבר לתוספת בגין כל דרגה ודרגה, מרמת מדרגה מסוימת ניתנות תוספות מובנות במשכורת לעובד הבנק. בשל תוספות אלו, ואף יותר מהגדלת המשכורת, על העובדים לדאוג לקבלת דרגות, אחת לפחות, בכל שנה.

הבנק מחלק דרגות לעובדים בבנק לפי תרומת העובד והתקדמותו בעבודתו, זאת על פי ערכי הבנק ויעדי הצמיחה שהציב לעצמו. ככל שעובד עמד בהגדרות אלו כך יגדלו סיכויו לקבל דרגה. העובדים מצידם, מחכים לדרגה ומצפים לה. העובדים עושים כל שניתן להראות למקבל, או מקבלת, ההחלטה שהם הראויים. כי במידה ולא יוקצו דרגות לכלל העובדים אלא רק לחלקם , ובמידה ותידרש החלטה למי לא מחלקים, הם יהיו ראשונים בתור. הבנקים מקצים מספר דרגות לכל מנהל אגף או תחום והוא מחלק את הדרגות כראות עיניו לעובדים שמתחתיו.

קיימת בעיה והיא שלפעמים ישנה איפה ואיפה. לא כל העובדים מקבלים את שמגיע להם מכיוון שהבנק מחלק דרגות לא לפי 100% מכמות העובדים אלא אחוז קטן יותר כאמור,  לכן לא כולם יקבלו דרגות.
למה המערכת עושה את זה? כי דרגות משמעותן כסף שיוצא מהמערכת לטובת העובדים... ואם יחולק הרבה כסף למשכורות הרווחיות של הבנק תיפגע. סביב נושא הדרגות מתבלטות דחיפות המרפקים, לפעמים לחצים והעדפות מסוימות, אבל לרוב עובד שהשקיע מקבל דרגה או שתיים בשנה.
הרבה פעמים הנושא משמש כמנוף ללחץ על עובדים, כבר מספר חודשים לפני חלוקת הדרגות, כדי שיעשו את העבודה שמצפים מהם. ככה לפחות מנהלים חכמים מתנהלים. זה מתבקש וזה טוב להם וגם לעובדים.


4 comments:

Anonymous said...

שער הדולר - מה משפיע על שער הדולר, מהו מסחר בדולר ומחשבון מט"ח שימושי

Anonymous said...

אני מקנא ביכולת שלך כדי לפרסם מאמר נפלא - פשוט רציתי להגיד שאני אוהב את זה!

Anonymous said...

יש כמה נקודות מעניינות בזמן במאמר זה אבל אני לא יודע אם אני רואה את כולם למרכז הלב. יש תוקף כלשהו אבל אני אקח דעה להחזיק עד שאני אבדוק את זה יותר. מאמר טוב, תודה ואנחנו רוצים עוד! הוספה FeedBurner גם

Unknown said...

מעניין
forward
ייעוץ עסקי