7.10.07

הלחץ בבנק

במבט מבחוץ של לקוחות ועוברי אורח העבודה בסניף הבנק נראית רגועה, עם ניירת, ישיבות עם בורקס מידי פעם, ולקוחות נחמדים ואדיבים שבסך הכל מבקשים העברה או לברר על פיקדון. יש לקוחות שמאמינים לסיפור של עצמם ומגדילים לעשות ,הם שחושבים שחיכית להם ומגיעים עם חיוך ויושבים ומדברים ומדברים... לא יאומן כמה המציאות שונה.
התמונה הפסטורלית הזו מתארת את הדרך של לקוחות איך הם רואים את העבודה המתנהלת בסניף. הלקוחות לא היו מאמינים באיזה לחץ העובדים נמצאים. מרגע הכניסה לבנק בבוקר העבודה בטירוף, ככל שעובר היום יש יותר ויותר עבודה, בלתי צפויה. אם חשבת להשאיר אתמול עבודה ליום המחרת היא רק נקברת מתחת לדפים שנצברים שוב על השולחן. והלקוחות לא מפסיקים עם בקשות ותלונות, המנהלים כמובן שלא מרפים כי גם לא משחררים מהם, משגעים אותך בישיבות ובטלפון ובאי מייל וכל דבר יותר לחוץ מהשני.

איך המצב הזה מגיע?
חוסר בכח אדם בבנק - זו סיבה שנראית כוודאית, בעיקר בבנקים קטנים. מנסים לחסוך עלינו ולשלם משכורת נמוכה, הרי כל סניף הוא כיחידת רווח. העובדים בלחץ לעבוד וגם להשיג יעדים. מה אכפת להם שם למעלה... אם משלמים משכורת נמוכות - הבונוס לעצמם גדול יותר... ככה בדיוק זה נראה. הם מנסים להשיג עסקאות גדולות לפעמים מצליחים ולפעמים העסקאות מסיימות בהפסדים והכל מושתת על עמוד התווך של הלקוחות הקטנים שמי שמטפל בהם אלו העובדים הקטנים.
כל הזמן מנסים שלכלל שיטות כדי שנשרת את הלקוחות טוב יותר ומכניסים עוד מערכת כדי שנעבוד איתה, זה לוקח עוד זמן מיום העבודה בסופו של דבר. 
יאללה, כמה עובדים ועובדות פשוט התחילו לבכות במהלך העבודה... אני יכול לספור לפחות 4 שהתמוטטו , 2 מהם עזבו את הבנק.

אז למה עובדי הבנק לא מתלוננים? שאלה טובה. לפעמים יש עובד\ת בסניף שמרים את הקול או מתלונן, אבל זה לא עוזר כי גם מנהל הסניף לא תמיד מחליט.

קרה לי מקרה כשהלכתי לרופא כשלא הרגשתי טוב הוא אמר לי שאין מה לעשות , בני אדם מוטרדים הכי הרבה משני דברים, על הבריאות שלהם ועל הכסף שלהם, ככה זה ישאר אצלנו ... והלחץ כנראה לא יקטן.
...



3 comments:

Anonymous said...

מוזר תמיד נראה לי שהפקידה שלי משועממת ולא ממהרת לשומקום

Anonymous said...

שער הדולר - מה משפיע על שער הדולר, מהו מסחר בדולר ומחשבון מט"ח שימושי

Unknown said...

אהבתי
תודה
משה
Forward
ייעוץ עסקי